loading...

بزرگترين موسسه حقوقي تهران

بررسي مسائل و پرونده هاي حقوقي

بازدید : 382
يکشنبه 15 تير 1399 زمان : 16:53

در این مقاله با موضوع وکیل پایه یک و شناسنامه کودکان بی سرپرست ،قصد داریم این مبحث را از منظر قانونی بررسی کنیم.

شناسنامه کودکان بی سرپرست

وكيل دادگستري و شناسنامه كودكان بي سرپرست

در اين نوشته مي خواهيم تا به موضوع بررسي شناسنامه كودكان بي سرپرست بپردازيم و همچنين مواد قانوني در نظر گرفته شده توسط قانون گذار را براي شما عزيزان بيان كنيم. در نظر داشته باشيد كه بر طبق مواد قانوني كه در رابطه با حمايت از فرزندان و نوجوانان بي سرپرست و بد سرپرست تعيين گرديده است.

همچنين در اين نوشته سعي شده است تا از بهترين وكلاي پايه يك در حوضه حقوق كودكان و نوجوانان بهره گيري شود تا مطالب مطرح شده در اين نوشته تمامي مطالب مهم و مورد نياز براي دانستن شما را در خود جايي دهد.

در همين راستا بهتر است بدانيد سرپرستي و نگه داري از فرزندان بي سرپرست و بد سرپرست براي حفظ و نگه داري صحيح از آنان بر اساس مواد قانوني در نظر گرفته شده توسط رهبري مي باشد و بر اساس آن مواد قانوني اجرايي مي گردد.

در ادامه قصد داريم تا به بيان مواد قانوني و تبصره هاي موجود در زمينه نحوه صدور شناسنامه كودكان بي سرپرست از زبان وكيل دادگستري بپردازيم.

وكيل دادگستري و نحوه صدور شناسنامه كودكان بي سرپرست

وكيل دادگستري و نحوه صدور شناسنامه كودكان بي سرپرست

وكيل پايه يك و بيان مواد قانوني حمايت از كودكان بي سرپرست و بدسرپرست

به گفته وكيل پايه يك در سال 1392 برخي مواد قانوني در رابطه با حمايت از كودكان و نوجوانان بد سرپرست و بي سرپرست تهيه و تنظيم گرديد و به تصويب رسيد. در ادامه مي خواهيم تا به بيان اين مواد قانوني بپردازيم.

ماده 1

بر اساس اين ماده قانوني سرپرستي فرزندان بي سرپرست و بد سرپرست به دليل تامين اقلام مادي و معنوي براي آن ها ، با استناد به اجازه و نظر مقام رهبري و بر اساس مواد قانوني مي باشد.

ماده 2

به گفته وكيل پايه يك در ماده 2 اين قوانين آمده است كه سرپرستي و نگه داري از كودكان بي سرپرست و بد سرپرست بر عهده سازمان بهزيستي مي باشد. توجه داشته باشيد كه در اين ماده قانوني به طور مشخص از واژه سازمان براي معرفي استفاده گرديده است.

ماده 22

در مواردي كه به طور قطع مشخص گرديد كه كودك و يا نوجوان بدسرپرست و بي سرپرست ، سرپرستي جديد و مورد تاييد دادگاه يافته است ، از سور مقام قضايي براي سازمان بهزيستي كشور و همچنين اداره ثبت احوال نامه اي ارسال مي گردد تا براي كودك به سرپرستي قبول شده شناسنامه اي جديد صادر گردد و در آن نام و نام خانوادگي زوجي كه وي را به عنوان فرزند خوانده خويش قبول كرده اند ثبت گردد.

همچنين بر اساس نامه ارسالي از سوي مقام قضايي ، اداره ثبت احوال مكلف است تا در شناسنامه زوجين و همچنين شناسنامه جديد كودك و يا نوجوان و در قسمت توضيحات شناسنامه قيد نمايد كه وي به سرپرستي گرفته شده است و نام و نام خانوادگي زوج سرپرست در آن قسمت نوشته خواهد شد.

تبصره 1

بر اساس قانوني اداره ثبت احوال وظيفه دارد تا اطلاعات مربوط به نسبت و خانواده واقعي كودك را در آرشيو نگه دارد و از آن حفظ و حراست نمايد.

تبصره 2

در صورتي كه فرزند تحت تكلف و يا سرپرستي به سن 18 سال تمام برسد ، اين حق قانوني را دارد تا با مراجعه به نزد اداره ثبت احوال درخواست صدور شناسنامه اي جديد را بدهد و در آن شناسنامه نام واقعي وي به همراه نام حقيقي والدين خود در صورت مشخص بودن را بدهد و در صورتي كه نام والدين وي مشخص نباشد مي تواند نام جديدي براي خود در نظر بگيرد و درخواست صدور شناسنامه جديد به نام جديد خود را بدهد.

تبصره 27

در مواردي كه زوجين سرپرست كودك بي سرپرست و بد سرپرست اقدام به فسخ حكم سرپرستي نمايد ، تغييري در شناسنامه صادر شده در زمان گرفته شدن سرپرستي ايجاد نخواهد شد.

وكيل دادگستري و نحوه صدور شناسنامه كودكان بي سرپرست

وكيل دادگستري و نحوه صدور شناسنامه كودكان بي سرپرست

وكيل دادگستري و تشريح آيين نامه اجرايي ماده 22 اين قانون

ماده 1

بر اساس اين ماده برخي از اصطلاحات و كلمات استفاده شده در قانون حمايت از كودكان و فرزندان بي سرپرست و بدسرپرست با معناي بيان شده در اين قسمت استفاده گرديده است.

قانون:

قانون حمايت از كودكان و نوجوانان بي سرپرست و بدسرپرست كه در سال 1392 مورد تصويب قرار گرفت.

سرپرست منحصر:

اشاره به دختر و يا زناني دارد كه بدون شوهر باشند و داراي حداقل 30 سال سن كامل باشند و بر اساس راي قطعي دادگاه اين افراد حكم سرپرستي از فرزند بي سرپرست و بد سرپرست را دريافت كرده باشند و مشغول به سرپرستي باشند.

زوجين سرپرست:

به زوجين و يا افرادي اتلاق مي شود كه حكم قطعي سرپرستي و نگه داري از كودكان بي سرپرست و بدسرپرست را از دادگاه دريافت كرده باشند و مشغول به نگهداري از اين كودكان باشند.

اداره ثبت احوال:

منظور از اين عبارت در واقع اداره ثبت احوال محل زندگي سرپرست كودك مي باشد.

دادگاه:

منظور از آن دادگاه صادر كننده قرار راي يا حكم قطعي در رابطه با سرپرستي زوجين و يا فرد درخواست كننده براي سرپرستي مي باشد.

براي آشنايي بيشتر با اين مطلب و انجام ساير امور حقوقي مي‌توانيد با موسسه حقوقي آسايش‌گستران تماس بگيريد:

۰۲۱-۸۸۴۰۳۹۸۷

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 3

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 164
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 953
  • بازدید سال : 1677
  • بازدید کلی : 36857
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی